Na rynku polskim utrzymuje się rosnące zainteresowanie szybkimi pożyczkami. Powoduje to, że powstaje wiele firm oferujących szybkie kredyty (nazywane też chwilówkami czy błyskawicznym wsparciem finansowym). Co ciekawe, coraz więcej usług kredytowych oferowanych jest na stronach online, natomiast sieć punktów stacjonarnych stopniowo się redukuje. Czym to jest spowodowane?
Wyniki badań marketingowych wskazują na systematyczne wdrażanie się naszego społeczeństwa w nowe technologie internetowe, mobilne i multimedialne. Poziom informatyzacji i dostarczanie na rynek coraz to nowszych rozwiązań technologicznych na pewno wpływa na powyższą tendencje. O ile starsze pokolenie ludzi preferuje konserwatywne podejście, odwiedzając stacjonarne sklepy, banki, salony sprzedaży itp., o tyle młodzi ludzie dążą za przemianami w życiu, są bardziej otwarci i chcą spróbować czegoś nowego- co według ich przemyśleń pomaga zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom swoich klientów firmy oferujące "chwilówki" przenoszą swoją działalność do Internetu ze względu na redukcję kosztów oraz możliwość dotarcia do odbiorców w całym kraju.
Nie oznacza to jednak, że punkty stacjonarne znikną z naszych miast. Placówki chętnie prowadzą większe firmy pożyczkowe, mające kapitał na ich obsługę, marketing i chcące też dotrzeć do klientów starszego pokolenia. Ministerstwo Finansów obserwując w Polsce duże zainteresowanie tzw. chwilówkami w trosce o bezpieczeństwo konsumentów planuje wprowadzenie wielu istotnych zmian m.in. ma być określony limit całkowity kosztu kredytu z wyłączeniem odsetek. Ekonomiści interpretując zakładane zmiany, przewidują że firmy pożyczkowe będą zwiększać swoją działalność w Internecie: mniejszy zysk od klientów zrekompensują z niższymi kosztami stałymi prowadzonej działalności. Wszechobecne i nasilone reklamy w telewizji, Internecie, radiu poprowadzą też Polaków wprost do pożyczek online, które według ich twórców są realizowane ekspresowo, rzetelnie i bez zbędnych formalności. Warto zauważyć fakt, że z łatwością dotarcia do "chwilówek" oferowanych punktach stacjonarnych przewagę mają mieszkańcy większych miast. To w nich pożyczkodawcy zarabiają najwięcej, mając pieniądze na marketing, a także mogą pozwolić sobie na korzystniejsze oferty niż konkurencja (większa ilość udzielonych pożyczek zrównoważy mniejszą marżę jednostkową). Gorzej sytuacja wygląda wśród mniejszych miejscowości, gdzie firmy nie mogą liczyć na takie obroty, a co za tym idzie nie mogą pozwolić sobie na składanie ofert "z bonusem". Tak więc internet jest takim złotym środkiem sprzedaży usług zarówno dla tych małych jak i dużych firm pożyczkowych, a z drugiej strony dostępny dla każdego klienta bez względu na miejsce pobytu. Zarówno czy będziemy korzystać z pożyczek w placówkach stacjonarnych czy online warto pamiętać, aby zweryfikować we własnym zakresie firmę, przeczytać uważnie zawartą umowę (zasady spłaty pożyczki, koszty, terminy itp.). Dobrze jest też poczytać opinie innych ludzi, a także ich doświadczenia z "chwilówkami".
A co najważniejsze trzeba się trzymać podstawowej zasady: Nie brać kredytów "ponad możliwości" zdając sobie przy tym sprawę, że będzie ciężko z dotrzymaniem umowy, bo wtedy mogą dojść dodatkowe problemy i koszty podjętej decyzji.
Strona główna - Opinie - Dane firm - Artykuły - Kontakt
Polska - Ukraina - Niemcy - Czechy - Litwa - Łotwa - Estonia - Hiszpania - Anglia
Warszawa - Kraków - Łódź - Wrocław - Poznań - Gdańsk - Szczecin - Bydgoszcz - Lublin - Katowice